niedziela, 9 listopada 2014

♥ Let's think about what we have ... ♥

,, Rzadko myślimy o tym, co mamy
lecz zawsze o tym, czego nam brak "


Coraz więcej z nas zamyka się w sobie. Przyczynami takiego zachowania mogą być problemy w szkole, w domu, problemy z samym sobą ... Wtedy pojawiają się myśli, które odciągają nas od rzeczywistości i jeszcze bardziej zagłębiają w negatywne myślenie. W naszych myślach pojawiają się najgorsze scenariusze, które niestety sami piszemy. Zaczynamy zastanawiać się, czego nam brakuje i stawiamy pytanie - "dlaczego ja?". Zupełnie odcinamy się od rzeczywistości, od ludzi i rzeczy, które nas otaczają. Ale czy to nam pomaga?

Rzadko myślimy o tym, co mamy 

Rodzina, przyjaciele, miłość, przyjaźń, pasje, talenty, natura, świat - czyż to nie są rzeczy, które mamy, które posiadamy? Są. Posiada je każdy z nas, ale w pewnym momencie przestajemy je zauważać. Przestajemy o nich myśleć i wyrzucamy je ze swojej pamięci, tym samym robiąc miejsce negatywnym emocjom i rzeczom, które coraz częściej zaprzątają nasze umysły. 
Nie powinniśmy na to pozwolić ! Wystarczy widzieć, zauważać i żyć tymi  rzeczami, które mamy. Każdy z Was na pewno ma coś na czym strasznie mu zależy i kogoś za kogo skoczyłby w ogień. Nasze życie jest przepełnione wartościami i każdy z nas je ma. Powinniśmy patrzeć na to od tej strony, że są na świecie osoby, które mają o wiele gorzej od nas. Są osoby, które nie mają tak wiele jak my. Tylko spójrzcie jak wiele wartości, uczuć, rzeczy i ludzi ma każdy z nas, tak, Ty też :

miłość           zdrowie           rodzina           szacunek           pasje           przyjaźń          
        pomoc                 siła               marzenia           talenty           możliwość wyboru
otaczający nas świat               piękno wewnętrzne i zewnętrzne                     uczucia


Już dziś pomyślcie jak wiele każdy z Was ma. Zauważcie te małe, ale jakże cenne, wartości w waszym życiu. Zróbcie listę rzeczy, które są częścią życia i myślcie właśnie o nich - o tym, co macie.

Myślimy o tym, czego nam brak 

Dlaczego? Tacy już jesteśmy ... ciągle w naszych myślach pojawia się pytanie "co by było, gdyby?". Ale nie warto jest o tym myśleć. Powinniśmy skupiać się na tym, co mamy. Bo przecież mamy tak wiele. Miłość, rodzina i zdrowie - przez to nie powinno nam być brak niczego. Zaprzątanie sobie myśli rzeczami, których nam brak jest naprawdę zbędne. Nie powinniśmy o tym rozmyślać. Lepiej jest się skupić na tym, co mamy, niż na tym czego nam brak. Wtedy od razu będzie nam łatwiej. 


Nie zwracaj uwagi na to, czego nie masz. Zobacz rzeczy i wartości, które posiadasz. Masz naprawdę wiele, tylko pomyśl o tym i zauważ to ... odrzuć zbędne myśli.

Coś ode mnie 

Kiedy miałam depresję codziennie i niezmiennie myślałam o tym, czego mi brakuje. O tym, co chciałabym mieć. Myślałam o tym, co mają moje koleżanki, czego nie mam ja. Zastanawiałam się dlaczego nie mam "życia usłanego różami", tak jak inni. Lecz z czasem zorientowałam się, jak wiele posiadam, jak wiele rzeczy mam. Zaczęłam zauważać te małe rzeczy, które są częścią mnie i mojego życia. Pomyślałam o tym, że dużo osób na świecie nie ma tego, co mam ja. Że dużo osób chciałoby mieć to, co mam ja. Chciałoby mieć tak wiele jak ja. Zrozumiałam, że żaden człowiek nie ma łatwego życia i nie mogę postępować w sposób "oni to mają, a ja nie". Bo tak naprawdę mamy w swoim życiu strasznie dużo. Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest to, że w ogóle żyjemy, a są osoby, które nie dostały takiego daru i, na przykład umarły od razu po urodzeniu. Nawiązuję tu do ogromnej wartości, ale są i te małe. Jak to, że macie dom, a miliony ludzi na świecie go nie mają.
Postarajcie się pomyśleć w ten sposób, że macie naprawdę wiele.


Pomyślcie i zobaczcie jak wiele macie. Zwróćcie uwagę na te małe rzeczy. 
 ,,Cieszmy się z małych rzeczy, bo wzór na szczęście w nich zapisany jest" 



Przepraszam Was za moją bardzo długą nieobecność. Ostatni post wstawiałam miesiąc temu i jest mi strasznie głupio, że tak zaniedbałam bloga. Obiecuję Wam, że poprawię się i postaram pisać częściej.
Zdecydowałam się, że książkę Demi Lovato ,,Bądź swoją siłą przez 365 dni roku" zacznę dla Was pisać od początku następnego roku. Więcej informacji podam w innym poście.
Dziękuję za komentarze i obserwacje. Nie wierzę, że jest Was już tak dużo. Dziękuję!
Piszcie do mnie, kochani. Czekam na Wasze maile i listy. Pamiętajcie, że zawsze możecie do mnie napisać i poprosić o pomoc, lub po prostu porozmawiać. Mój e-mail: juliaczaikowska@wp.pl

Do następnego, słoneczka . Trzymajcie się ciepło! Kocham Was .

Jakie rzeczy i wartości masz w swoim życiu? 

Co jest dla Ciebie najważniejsze?

Jakie małe rzeczy zauważasz?

55 komentarzy:

  1. Super post , daje do myślenia ;)
    Może dałabyś w końcu jakieś swoje zdjęcie ? ;) !
    zapraszam do mnie na nowego posta : maadamm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥. Moje zdjęcia raczej nie będą się pojawiały na blogu, przykro mi. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Zgadzam się z Tobą. Powinniśmy zacząć doceniać to, co mamy, a nie ciągle szukać tego, czego nam brakuje :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i cieszę się, że podzielasz moją opinię ♥. Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Zgadzam się z tobą :) Ten post skłonił mnie do pomyślenia nad kilkoma sprawami :)
    Obserwujemy?
    ysiakova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ten post nakłonił Cię do rozmyślań ♥. Z przyjemnością zaobserwuję :). Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  4. Fajny post! Oby tak dalej. :) Obserwacja za obserwację? http://dajana44.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uznanie i komentarz ♥. Z przyjemnością zaobserwuję :). Pozdrawiam!

      Usuń
  5. dla mnie najwazniejszy jest moj synek :)
    http://zielonoma.blogspot.it/2014/11/oversize.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojeju, jak cudownie ♥. To na pewno jest dla Ciebie ogromne szczęście :). Pozdrawiam!

      Usuń
  6. świetny post!
    Ja zawsze staram się doceniać to co mam, bo w każdej chwili można to stracić ;))

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ♥! Naprawdę świetne podejście :). Dziękuję za komentarz i pozdrawiam!

      Usuń
  7. Bardzo dobry post, w sumie mam podobnie..
    Śliczne obrazki ;))
    Pozdrawiam ;33
    mackenziexox.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za opinię i komentarz ♥. Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Zgadzam sie z tobą powinniśmy doceniać to co mamy :)
    Świetny post

    Pozdrawiamhttp://klauuuudiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i cieszę się, że masz takie samo podejście ♥. Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Rodzinna najważnieszja! ;*
    Bardzo fajny blog!! :) .
    -------------------------------------------
    Kliknęłabyś w banner sheinside w bocznym pasku,?
    Mój Blog - klik!
    Ja się zrewanżuję tym samym lub obserwacją( jak mi się spodoba twój blog! .
    napisz jak kliknęłaś w banner sheinside w ostatnim poście.! ( sprawdzam ).
    --------------------------------------------------------------

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że masz kogoś takiego ♥.
      Oczywiście, zajrzę do Ciebie i poklikam :). Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Ciekawy post, skłaniający do refleksji ;))
    Zapraszam na http://this-is-paranormal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziękuję za opinię ♥. Pozdrawiam!

      Usuń
  11. chcielibysmy miec duzo nie patrzymy na to co juz dostalismy!
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ♥. Dlatego właśnie powinniśmy zwracać uwagę na te rzeczy, które posiadamy :). Pozdrawiam!

      Usuń
  12. no niestety taka już ludzka mentalność ;)
    obserwuję:*
    klikniesz u mnie na banner sheinside? ♥

    ---> www.HELLO-WONDERFUL.blogspot.com <----

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale z tą mentalnością czasami trzeba walczyć ♥. Oczywiście, że kliknę ;). Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Cudowny post, jak zawsze zwykle. Daje dużo do myślenia i przemyślenia.
    Nikt nigdy nie będzie takim człowiekiem jak my sami, warto być sobą.
    Myśląc że nie mamy nic w życiu okłamujemy siebie i tyle.
    Miłego dnia :*
    Alex xx
    ally-aly-ally.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze mówisz ♥. Cieszę się, że mnie rozumiesz :). Pozdrawiam i dziękuję!

      Usuń
  14. fajny post
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ♥. Ja już wpadłam i zaobserwowałam :). Pozdrawiam!

      Usuń
  15. świetna notka, ja staram sie doceniać to co mam, umiem powiedzieć sobie "ale mam szczęście!" Ten post przekonał mnie do Twojego bloga, będę tu częściej (obserwuję)
    może wpadniesz do mnie? http://krowokwiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojeju, dziękuję Ci bardzo ♥. Z przyjemnością do Ciebie zajrzę :). Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Świetnie piszesz ! oby tak dalej ;) obserwuje
    http://kajfikandchowan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i opinię ♥. Pozdrawiam!

      Usuń
  17. dla mnie najważniejsza jest rodzina i przyjaciele :) a od niedawna blog jest dla mnie bardzo ważny! :)

    Pozdrawiamy!
    ♡ Twins Life - kliik ♡ <-- zapraszamy:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo ważne wartości i ciesz się, że je masz :). Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Madry i bardzo zyciowy post ;)
    Swietne obrazki ;)

    Zapraszam: gertrama.blogspot.com
    obserwujemy? Odp u mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię ♥. Z przyjemnością odwiedzę i zaobserwuję :). Pozdrawiam!

      Usuń
  19. super post, piękny blog ;D


    Może wspólna obserwacja? Daj znać u mnie:
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. sooo cute!! Love it!!! Your blog is quite amazing dear!
    Beautiful pictures and great design! Love it!
    I would really appreciate if we would follow each other on GFC, G+ and BL, so that we can keep in touch!
    xoxo Coll // my Blog little - TOBEYOUTIFUL // Bloglovin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much, dear ♥. I visited your blog and happy to have observed :). Yours!

      Usuń
  21. Cudowny post, daje tyle do przemyśleń :)

    http://weronika-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo ♥. Twój blog również jest cudowny :). Pozdrawiam!

      Usuń
  22. Staram się cieszyć drobnostkami, chociaż nie zawsze jest to łatwe. Rzeczy materialne tak naprawdę dają nam krótkotrwałą radość, a najważniejsze jest zdrowie i miłość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zupełności się z Tobą zgadzam i cieszę się, że masz takie podejście ♥. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  23. warto cieszyć się małymi rzeczami :)

    obserwujemy?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam sie ♥.
      I tak, obserwujemy :). Pozdrawiam!

      Usuń
  24. W moim życiu tak na prawdę jest tylko kilka osób które są dla mnie ważne, mogłabym wymienić ich na palcach jednej ręki. :) Przyjaciele, rodzina, miłość, szczerość i uczciwość to zdecydowanie najważniejsze wartości które sobie cenię.

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło jeśli zostaniesz też u mnie na dłużej i będziesz śledzić mnie na bieżąco :*

    http://malinkaxpp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, że w ogóle są takie osoby, powinnaś być z tego powodu bardzo szczęśliwa ♥.
      Dziękuję za komentarz i pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  25. Dla mnie najważniejsza jest rodzina i osoby które mnie otaczają i zawsze staram się dbać o to, żeby żyło im się jak najlepiej :)

    http://mikijiu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudowne podejście, skarbie ♥! Pozdrawiam cieplutko :).

      Usuń
  26. Dziękuję za opinię :). Już obserwuję Twojego bloga i odwiedzam go. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepiękny post, dzięki któremu uzmysłowiłam sobie jak wiele mam ♥. Tymi słowami wywołałaś u mnie łzy, dosłownie się wzruszyłam :'). Napisałaś tak piękną notkę, że nie jestem w stanie opisać ją w kilku słowach. Nie masz pojęcia jak ważną osobą jesteś dla mnie. Autorytet to za mało powiedziane, ponieważ jesteś kimś więcej.
    Teraz właśnie zrozumiałam, że w swoim życiu mam ogromną ilość wartości - tych większych i mniejszych :). Najważniejsza jest dla mnie rodzina, którą pomimo kłótni i poniżania bardzo, ale to bardzo kocham. Niestety, ale nie dostrzegam tych małych rzeczy. Coś co dzieje się na większą skalę ma dla mnie większe znaczenie. Jestem taką osobą, której ciężko jest dostrzec drobnostki. A może to moja psychika? Nie wiem.
    Kocham Cię ♥!

    OdpowiedzUsuń