piątek, 12 września 2014

♥ ,,The Butterfly Project" ♥

,,Gdy masz w życiu ciężkie chwile . . .
zamień RANY na MOTYLE ".


Kilka słów, o tym, jak powstał projekt

,,The Butterfly Project" to organizacja, która skupia się na poczuciu własnej wartości. W marcu 2012 roku, Sophomore Shayna Fowler postanowiła wziąć sobie przerwę w odrabianiu lekcji i sprawdzić swoje wiadomości na Twitterze. Zobaczyła tam ,,#honestyhour" (,,#godzinauczciwości"), trend, który pozwolił ludziom podzielić bardzo intymne, osobiste, ale często również niewłaściwe dane na forum publicznym. Kiedy dziewczyna oglądała różne ,,surowe" posty, jeden konkretny tweet od koleżanki z klasy, strasznie ją zaniepokoił. Shayna widziała, jak popularny stał się ,,trend", ale nie myślała, że ludzie są aż tak bardzo ,,zniszczeni". Widziała post: ,,#honestyhour Jestem skończoną dziwką". Shayna powiedziała wtedy: ,,To było tak, jakby nie miała pojęcia kim jest i jak wiele jest warta". Nastolatka zastanawiała się, jak wiele dziewczyn ma o sobie takie zdanie. Ile raz rówieśnicy mówili im, że są bezwartościowe? Ponadto, jak wiele dziewcząt uważa, że to, co powiedzieli o nich inni jest prawdą? Shayna szybko zorientowała się, że brak poczucia własnej wartości był powtarzającym się tematem wśród swojego pokolenia. A jego rezultaty, takie jak, samookaleczanie i zaburzenia odżywiania były niebezpieczne. 
Ona wiedziała, że musi coś zrobić. Więc zebrała grupę dziewczyn z jej szkoły i postanowiła wymyślić hasło: ,,Nie zmieniaj się dla świata". Piętnastoletnia Shayna Fowler, szesnastoletnia Hannah Robson i ich przyjaciele postanowili założyć grupę w swojej szkole, aby przypomnieć swoim rówieśniczkom, że wszystkie są wartościowe, sympatyczne, zdolne i piękne. 
Od maja 2012 roku, Shayna i jej przyjaciółki prowadziły tę grupę w swojej szkole. Teraz nazywa się to ,,The Butterfly Project". Projekt ten dotarł do szkół podstawowych i gimnazjalnych w całym stanie Ohio. Dziewczyny często mówiły o swoim projekcie na konferencjach. Ich przekaz wartości i miłości został doceniony przez ponad 8000 dziewcząt w tym stanie. Setki z nich zostały wyzwolone z zagadnień, które były wynikiem braku własnej wartości. Shayna, Hannah i ich przyjaciele są pasjonatami tego projektu i będą starały się zapalić iskierkę miłości i poczucia własnej wartości każdej osobie, jaką napotkają.

Zasady projektu

 1. Kiedy czujesz się źle i chcesz się pociąć weź marker, długopis, lub mazak i narysuj motyla na ręce.
2. Nazwij motyla po kimś kogo kochasz, lub po kimś kto naprawdę chce żebyś czuła się lepiej.
3. Musisz pozwolić motylowi zniknąć naturalnie. Żadnego szorowania.
4. Jeśli się potniesz przed zniknięciem motyla, zabiłaś go. Jeśli nie, nadal żyje.
5. Jeśli masz więcej niż jednego motyla, nawet najmniejsze cięcie zabija wszystkie.
6. Inne osoby również mogą narysować na tobie motyle. Te motyle są bardzo wyjątkowe. Zadbaj o nie.
7. Nawet jeżeli się nie tniesz, możesz narysować motylka, żeby pokazać innym twoje wsparcie. Jeśli to zrobisz, nazwij go po kimś kogo znasz, kto się tnie lub cierpi w tej chwili, i powiedz mu. To może pomóc.

Tak właśnie, radzą sobie osoby z samookaleczaniem .

 
Coś ode mnie

Ja sama kiedyś się samookaleczałam . . . Nie radziłam sobie z moimi problemami i starałam się jakoś sobie ,,pomóc". Myślałam, że jest to jedyne wyjście z sytuacji. 
Na początku, jeszcze zanim zaczęłam to robić, dużo o tym czytałam. Znajdywałam wiele opinii na temat  tego, że wystarczy tylko jeden raz spróbować się pociąć i człowiek momentalnie się od tego uzależnia. Nie chciało mi się w to uwierzyć, wręcz drwiłam z tego. 
Lecz pewnego razu nie wytrzymałam moich problemów i zrobiłam to . . . pocięłam się. Później? Później na wszystkie moje problemy reagowałam tym samym. Brałam żyletkę w dłoń i raniłam się. Opinie innych osób się sprawdziły - uzależniłam się. To było ciężkie.
Owszem, samookaleczanie jest to pewien sposób ukojenia swoich problemów. Ale to trwa tylko moment. Tylko kiedy się tniemy czujemy ulgę, a później zostaje nam jeszcze więcej problemów. Blizny, to najgorsze co może być, bo zostaje to do końca życia. 
Dziś żałuję tego, co zrobiłam. Żałuję, że w ogóle zaczęłam to robić. Do dziś wstydzę się poniekąd nosić krótki rękawek, bo widać moje liczne blizny. A one przypominają mi tylko o złym czasie jaki panował w moim życiu. Teraz wiem, że problemy można rozwiązać inaczej. Samookaleczanie nie rozwiąże waszych problemów! 
Popełniłam wielki błąd i teraz NIE POZWOLĘ popełnić go Wam!
Jednym z sposobów zaprzestania bądź nie zaczynania się ciąć, jest właśnie ,,The Butterfly Project". To właśnie dzięki niemu uratowałam się ja.

JUŻ DZIŚ WEŹCIE DO RĘKI PISAK I NAMALUJCIE SOBIE NA NADGARSTKU MOTYLA. DBAJCIE O NIEGO, BO TO SKARB !
TAK JAK WY !

Myślę, że to już na tyle . Dzisiaj dowiedzieliście się sporo również o mnie i tak będziecie dowiadywali się z każdego postu. Błagam, wykonajcie zadanie i weźcie udział w projekcie. Skomentujcie post i pamiętajcie, że wiara w siebie jest najważniejsza. Kocham Was całym serduchem i trzymam za Was kciuki !
  

Co myślicie o tym projekcie?

57 komentarzy:

  1. podoba mi się inicjatywa tego rojektu :) dobrze, że przestałaś, ponieważ nie warto, jesteś silniejsza niż to! :*

    Czy mogłabyś poklikać w linki znajdujące się w moim najnowszym poście pod ubraniami z firmy sheinside? Bardzo zależy mi na tej współpracy, a żeby ją zacząć muszę mieć aż 100 kliknięć w linki do tej firmy! Czyli jedno klikniecie od Ciebie to już 1% :) Z góry dziękuję i przepraszam, jeśli uznasz tę wiadomość za spam :*
    Oczywiście odwdzięczam się tym samym, obserwacją lub dodaniem do blogrolla♥

    www.HELLO-WONDERFUL.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już poklikałam :). Życzę Ci tej współpracy. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. świetna jest ta organizacja, projekt :) nawet nie wiedziałam, że coś takiego istnieje...
    sama rozumiem osoby które się tną i staram się tego nie wyśmiewać, bo to coś poważnego, denerwuje mnie to tylko jak ktoś robi to dla szpanu... nie chcę się ciąć i nigdy tego nie robiłam, mam nadzieję, że nigdy tego nie zrobię...
    u mnie nowy post DIY! zapraszam :)
    http://soooooooooswagkocie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz ♥! I już zajrzałam i zaobserwowałam :).

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Świetny blog :). Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

      Usuń
  4. też już słyszałam o tej akcji ;) dobrze, że takie istnieją

    klikniesz u mnie w poście? z góry dzięki :* [ MAŁA x MI ]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kliknęłam :). I to ja dziękuję za komentarz ♥.

      Usuń
  5. To najlepszy projekt na jaki mogłam trafić! Biorę w nim udział i skutecznie radzę sobie z zaprzestaniem samookaleczania :).
    Ten blog jest cudowny ♥! Dziękuję, że go założyłaś. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojeju, kochana ♥. Cieszę się bardzo, że bierzesz w nim udział i wiedz, że jestem z Tobą serduchem! Trzymaj się ciepło :3.

      Usuń
  6. słyszałam o tym projekcie i uważam,że jest on naprawdę warty uwagi!

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny projekt. Dużo osób nie radzi sobie z problemami, a narysowanie motylka może w jakiś sposób dać ujście ich emocjom!

    http://natforart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawy projekt!
    jeśli możesz to poklikaj w kliki w poście u mnie!
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/09/black-guns_13.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz ♥. Poklikałam i zaobserwowałam :3.

      Usuń
  9. oo świetne :*
    obserwujemy?

    mylife-tasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. oo genialne :)

    obs?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł! Jednak myślę, że osoby, które naprawdę potrzebują pomocy niestety niekoniecznie wezmą udział... :(

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM i klikniesz w napisy „Lovelyshoes” pod zdjęciami w najnowszej notce. Wystarczy kliknąć! :)

    Życzę miłego dnia!
    Elwira

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam sie mogą być nieśmiałe ;c


      fashionable-sophie.blogspot.com

      Usuń
    2. Dziękuję za komentarze ♥. Już odwiedziłam Wasze blogi i są cudowne :3. Pozdrawiam!

      Usuń
  12. świetne!:)
    obserwuję :*

    mylife-tasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj! :) Masz uroczego bloga. Wszystko jest super , ale jest jedno 'ale'. Tą czcionka cieżko sie trochę czyta. Ustaw na taka ktora bedzie miła dla oka do czytania i bedzie super :)
    Wpadłabys do mnie ocenic zdjęcia? :) Od miesiąca zaczęłam sie zagłebiać w fotografię i zależy mi na opini :)
    Co prawda sa to jeszcze amatorskie zdjęcia, ale od czegoś trzeba zacząć :D
    Co powiesz na wspolna obserwacje? Ja juz kliknełam :)

    Zapraszam i pozdrawiam cieplutko :)

    http://obiektyw-mym-okiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za szczerą opinię :). Myślę, że dostosuję się do niej.
      A zdjęcia na blogu masz naprawdę śliczne :3. Dziękuję za komentarz ♥. Pozdrawiam!

      Usuń
  14. dobry projekt ;3

    Zapraszam do mnie --> http://lenettete.blogspot.com/
    Zachęcam do komentowania, moze obserwacja za obserwacje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz cudowny blog ♥. Z przyjemnością go skomentowałam i zaobserwowałam :3.
      Dziękuję Ci również za odwiedziny u mnie i pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  15. Masz rabsolutna rację :) Postanowiłam, że bede sie trzymać tylko tych na których moge liczyć i wiem ze mnie nie zostawią. Co do fałszywych osob.. wyjebka. Nie staram sie nawet odwzajemniac tego, bo nie sprawi mi to zadnej przyjemnosci.
    Dziekuje za odwiedziny i zostawiony komentarz! Napewno bede do ciebie wpadac jak tylko pojawi sie cos nowego :)

    http://obiektyw-mym-okiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ♥. Cieszę się, że mogłam Ci pomóc ♥.
      Ja również będę Ciebie odwiedzała. A jeśli masz jakikolwiek problem, to pamiętaj, że zawsze możesz na mnie liczyć ♥.
      Za niedługo powinnam dodać kontakt do mnie ;). Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Grafikę wykonuję sama, więc dziękuję za zauważenie :).
    Skomentowałam i zaobserwowałam Twój blog, ponieważ naprawdę bardzo mi się spodobał ♥. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana jestes cudowna! Nikt nie dodał mi jeszcze takich słów otuchy! Ciesze sie że sa jeszcze na swiecie takie osóbki jak ty. Dałas mi duzo do myslenia. Musze coś w sobie zmienić i zaczne od wznowienia ćwiczeń. Popracuje nad swoim ciałem i nie zamierzam sie poddać. Dziekuje za to że jesteś <3 Jesli bedziesz miala jakis problem, ty rowniez bedziesz mogla liczyc na pomoc ode mnie. Pozdrawiam cie cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojeju, dziękuję Ci bardzo za te słowa ♥. I nawet nie wiesz, jak bardzo cieszę się, że mogę Ci pomóc. Pozdrawiam i wierzę w Ciebie ♥. Pamiętaj, jesteś silna!

      Usuń
  18. Jestem z ciebie dumna skarbie, że udało ci się to przezwyciężyć.. ♥
    Ja już kilka motylków miałam i w sumie chyba mi to trochę pomogło.. Chociaż nie wiem czy dokładnie to, ale ten motylek coś w sobie miał. Niestety nie potrafię z tego wyjść. Czasami wstydzę się swoich blizn, a po chwili to wszystko przeradza się w płacz. Problemy mnie niszczą.
    Podziwiam cię skarbie i z chęcią chciałabym cię poznać :) Szkoda, że nie masz tu maila, ale za to jest on na moim blogu :)
    Obserwuję ♥
    →EdithBlog←

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochanie, pamiętaj, że nigdy nie możesz wątpić w siebie. To da się przezwyciężyć. A ja wierzę w to, że dasz sobie z tym radę ♥.
      Tutaj podaję Ci mój e-mail: juliaczaikowska@wp.pl
      Zawsze jeśli masz moment załamania i chcesz to zrobić, lub w innej błahej nawet sprawie, pisz do mnie ♥!
      Ja również obserwuję i pozdrawiam cieplutko :3.

      Usuń
  19. Znam kilka dziewczyn które to stosują, chyba im pomaga.
    Słyszałam jeszcze o "Mam Kwiata" czy coś takiego... Ale nie jestem pewna.
    Ally xx
    ally-aly-ally.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z pewnością pomaga, ponieważ wypróbowałam to na własnej skórze i pokonałam to :). A o tym projekcie, o którym wspomniałaś nie miałam pojęcia, ale może okazać się korzystny.
      Dziękuję za komentarz ♥. Już odwiedziłam Twój blog i zaobserwowałam :3.

      Usuń
  20. Dziękuję ♥.
    Ja również będę wpadać do Ciebie, bo bardzo zainteresował mnie Twój blog. Kliknęłam w link do sukienki i zaobserwowałam :). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Julio nawet nie wiesz jak jestem ci wdzieczna za wszystkie komentarze ktore mi pisałaś. Cieszę sie że mam taka czytelniczke, która w każdej chwili bedzie mogła mnie wesprzeć i powie prosto z serca co mysli o moim wpisie. Mam nadzieje ze osiagne swoj cel. Chce tez nakłaniac dziewczyny ktore maja kompleksy do pracy nad swoim ciałem :)
    Jeszcze raz strasznie ci dziekuje.
    Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy, kochana ♥. Ja również bardzo się cieszę, że mam taką czytelniczkę ja Ty i jestem z Ciebie strasznie dumna, bo walczysz. A dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą. Kocham i pozdrawiam ♥!

      Usuń
  22. Według mnie to świetny projekt, jest w stanie pomóc wielu ludziom. I dobrze, że ten post został napisany przez osobę, która faktycznie się cięła. Kompletnie nie rozumiem dziewczyn, które nigdy nie miały z tym do czynienia, a piszą posty o tym, że nie należy tego robić bo to jest złe. Tyle że same przez to nie przeszły i nie wiedzą, co to naprawdę jest. Świetny post!

    Zapraszam do mnie :)
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo ♥.
      Już odwiedziłam Twojego bloga i on również jest świetny :).
      Jeszcze raz dziękuję za komentarz i pozdrawiam ♥.

      Usuń
  23. Na pewno cięcie się jest bardzo poważną sprawą (oczywiście nie mówię o tym dla szpanu itp, bo to jest żałosne) smuttne jest , że ludzie mają takie problemy a nie potrafią o tym mówić :( świetny post! :)

    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Wow, poruszyłaś bardzo ciekawy, szeroki i popularny pomysł i... dobrze to napisałaś.
    Nowa stylizacja na moim blogu
    Zapraszam i pozdrawiam. ~ http://gabriel-data.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za opinię i komentarz ♥.
      Zajrzałam do Ciebie i zaobserwowałam. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  25. bardzo fajny post. Fajnie ,że opowiedziałaś swoją Historię bo myślę ,że wsparłaś wiele osób ,które mają ten sam problem co ty kiedyś miałaś. Świetny post !

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękny projekt *.*
    Obserwujemy? Jak tak to napisz u mnie o tym :*
    http://byagata1.blogspot.com/
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Twoją opinią na temat tego projektu :). Dziękuję za komentarz ♥.

      Usuń
  27. Odpowiedzi
    1. I bardzo pomocny :). Dziękuję za komentarz ♥.

      Usuń
  28. świetny post <3 będę tu wpadać częściej
    http://kajfikandchowan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń